Harm-Jan Stoter, algemeen directeur Intergamma: “Klanten gebruiken steeds vaker de mogelijkheid om via de webshop of de nieuwe app bestelde artikelen op te halen in een winkel van Gamma of Karwei. Binnenkort kunnen klanten in de bouwmarkt via een speciaal ontworpen internetzuil alle producten, zoals meubels, direct zelf bestellen. Wij geloven in een sterke combinatie tussen een winkelbeleving en onze webshops. Veel klanten die nu laminaat of een tuinset laten thuisbezorgen, hebben deze artikelen eerst bekeken in de winkel. Wij maken het onze klanten op die manier steeds makkelijker.”
Van webshop naar winkel en anderom
Ook wordt er veel gebruik gemaakt van de mogelijkheid om via de website de voorraad te checken voordat de winkel wordt bezocht. Het aantal bezoekers van de websites van de formules is in een jaar tijd met 28% gestegen tot 1,2 miljoen bezoekers per week. Bovendien hebben alle Nederlandse bouwmarkten van Intergamma een PostNL Pakketpunt, waar klanten hun bestelling van andere winkels, zoals Coolblue of Zalando, kunnen ophalen en/of versturen. Dit is een direct gevolg van de strategische samenwerking met PostNL die in 2013 is gestart. Dit jaar zullen in de bouwmarkten ruim een half miljoen pakketten worden afgehaald. Mede hierdoor stijgt het aantal bezoekers in de bouwmarkten van Gamma en Karwei. Daarnaast zijn diverse logistieke processen geoptimaliseerd. Dit heeft geleid tot een grotere betrouwbaarheid in leveranties, structureel lagere kosten en een aanzienlijke daling van het aantal vrachtwagenkilometers.
Er zijn nog geen reacties.
Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.
Hoogstraat 110
Postbus 11
5258 ZG Berlicum
Telefoon: +31 (0) 73 503 43 47
E-mail: redactie@mixpress.nl