Intergamma.jpg

Gamma en Karwei beter dan markt

Het bedrijfsresultaat van de bouwmarkten van Intergamma, moeder van Gamma en Karwei, is in 2014 met 2,3% gestegen. De consumentenomzet is met 0,6% toegenomen tot € 1.647 miljoen. dat maakte het bedrijf bekend in de voorlopige jaarcijfers bekend. Intergamma heeft vooral geprofiteerd van de investeringen in een duidelijke profilering van de formules Gamma en Karwei, het lokale ondernemerschap van de franchisenemers, de groeiende webactiviteiten en de internetafhaalpunten. Ook de stijgende consumentenbestedingen en de aantrekkende woningmarkt hebben bijgedragen aan de omzet- en winstgroei.

Kerncijfers

  • Consumentenomzet stijgt in 2014 met 0,6% naar € 1.647 miljoen
  • EBITDA stijgt in 2014 met 2,3% naar € 132 miljoen
  • Totale doe-het-zelfmarkt daalt met circa 0,2%
  • Marktaandeel bouwmarkten Gamma en Karwei in Nederland groeit met 0,4 procentpunt tot 41,3%
  • Marktaandeel bouwmarkten Gamma België groeit met 0,1 procentpunt tot 14,4%

Deel dit bericht

Reacties

Er zijn nog geen reacties.

Plaats een reactie

Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.

Word abonnee

  • Ontvang iedere editie van Vakblad MIX
  • Ontvang onze email-nieuwsbrief
  • Toegang tot álle content op MIXonline.nl
  • Inclusief marktcijfers en artikel-archief
  • Geef 3 collega's een login cadeau
  • Een openbaar persoonlijk profiel
  • Je persoonlijke nieuwsoverzicht in MijnMIX
  • Reageren op artikelen
Word abonnee