formido_2.jpg

'Klein assortiment verkoopt beter'

Webshops bieden consumenten vaak zo veel keuzemogelijkheden dat de verkopen juist lager uitvallen. Dat stelt consumentenpsychologe Maud Ebbekink in Quest.

“Vaak werkt een beperkt assortiment beter en verkoop je meer als je maar de helft van de producten aanbiedt.” Ebbekink geeft verder aan dat webwinkels het beste als eerste het duurste product kunnen tonen. Klanten zien dat bedrag namelijk als een referentiepunt, waardoor alle prijzen daarna alleen maar meevallen.

 Bron: Quest

Deel dit bericht

Reacties

Er zijn nog geen reacties.

Plaats een reactie

Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.

Word abonnee

  • Ontvang iedere editie van Vakblad MIX
  • Ontvang onze email-nieuwsbrief
  • Toegang tot álle content op MIXonline.nl
  • Inclusief marktcijfers en artikel-archief
  • Geef 3 collega's een login cadeau
  • Een openbaar persoonlijk profiel
  • Je persoonlijke nieuwsoverzicht in MijnMIX
  • Reageren op artikelen
Word abonnee