Logo-Rabobank.jpg

Keuze-tijd-paradox voor retail

De keuze-tijd-paradox is een van de uitdagingen waar de retail mee te maken krijgt, volgens de Rabobank. Ook de dhz-sector.

Connected everything, inspelen op klantwensen (gedestilleerd uit big data) en de tijd-keuzeparadox is waar retail het in 2015 mee te stellen krijgt. Net als technologische uitdagingen en het vervagen van grenzen. Grenzen tussen retailsectoren en grenzen tussen mensen. Dit zegt de Rabobank in een thema-update voor retail.

Onloine-retail groeit snel, maar maakt volgens de bank pas 5% van de totale retail-omzet uit. De fysieke winkel is dus nog steeds goed voor 95% van de verkopen.

Cijfers en Trends Thema-update Retail (pdf)>

Deel dit bericht

Reacties

Er zijn nog geen reacties.

Plaats een reactie

Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.

Word abonnee

  • Ontvang iedere editie van Vakblad MIX
  • Ontvang onze email-nieuwsbrief
  • Toegang tot álle content op MIXonline.nl
  • Inclusief marktcijfers en artikel-archief
  • Geef 3 collega's een login cadeau
  • Een openbaar persoonlijk profiel
  • Je persoonlijke nieuwsoverzicht in MijnMIX
  • Reageren op artikelen
Word abonnee