Retailwatching dook eens in de vorderingen en stuitte op een waslijst van opmerkingen op het concept. Ook blijken niet alle ketens het nut van zo'n code in te zien.
Intratuin probeert ten overstaan van Retailwatching de vinger op de zere plek te leggen. “In het algemeen is het teleurstellend te moeten constateren dat in een tijd waarin een terugtrekkende beweging van de overheid ineens wordt teniet gedaan door excessen bij een enkele franchiseformule die de media halen en hierdoor de hele branche van franchise in een kwaad daglicht wordt gesteld”, schrijft manager operations Peter Huijsmans. Bij Intratuin is volgens hem sprake van een zeer constructieve samenwerking waarin ondernemers zelfs in het bestuur een belangrijke rol spelen. Een verplicht lidmaatschap voor de Nederlandse franchisevereniging is volgens Huijsmans voldoende, omdat alle contracten dan eens in de drie jaar gecontroleerd worden aan de hand van de Europese erecode. “Laat de marktpartijen zelf hun werk doen en pak enkel de franchiseorganisaties aan die extra regelgeving nodig hebben door hun gedrag richting de franchisenemers.”
Er zijn nog geen reacties.
Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.
Hoogstraat 110
Postbus 11
5258 ZG Berlicum
Telefoon: +31 (0) 73 503 43 47
E-mail: redactie@mixpress.nl