Dat concludeert GfK op basis van de omzetstatistieken die de marktonderzoekers continu analyseren. Verschillen per productgroep zijn nog wel groot.
Verf, behang, raamdeco en vloeren
GfK Q2-rapport: Binnnen de bouwmarkten lieten de sectoren verf, behang, raamdecoratie en zeker ook vloeren een stevige groei in het tweede kwartaal zien. Dit geldt echter niet voor de ‘Verf en Behangspecialisten’, die hebben het nog altijd moeilijk. Binnen de bouwmarkten laten de groepen ‘hout- en plaatmateriaal’, ‘deuren en kozijnen’ en ‘bouwmaterialen’ in het tweede kwartaal een stevige groei zien van 10%. Daarbij blijft de groep ‘sanitair’ zwaar achter en komt amper boven de cijfers van vorig jaar uit.
Ook gereedschap, ondanks online
Berry van Oosterhout: "We zijn positief verrast door de groei in de groep ‘gereedschap’. Een groep, die qua aard en karakter zich goed leent voor Online verkoop, doet het in de traditionele bouwmarkten uitermate goed met een groei tegen de 9%. De verwachting blijft dat 2015 een positief jaar zal worden. Het tweede kwartaal heeft daarvoor al wel een stevige basis gelegd."
Er zijn nog geen reacties.
Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.
Hoogstraat 110
Postbus 11
5258 ZG Berlicum
Telefoon: +31 (0) 73 503 43 47
E-mail: redactie@mixpress.nl