_MGL5896close-25cm.jpg

Volledigheid van een complete lijn

Met Mi Satori zet Wallebroek in op de compleetheid van een bouwbeslaglijn, waarmee een brede behoefte wordt ingevuld. “De Nederlander wil geen protserig design, maar een beslaglijn die opgaat in het interieur. Maar hij wil wel dat álles op elkaar afgestemd is: meubels, raampartijen, voor- en binnendeuren.”

Zo’n twee jaar geleden zag Mi Satori het levenslicht. Het merk is niet zomaar een naam: Mi staat voor mij, mijzelf, ik, terwijl Satori een term uit het Boeddhisme is die ‘het laatste puzzelstukje op zijn plaats’ betekent. “En dat strookt helemaal met de functie van onze producten: zij zijn de finishing touch in het interieur of in het huis. Met Mi Satori willen we het bij de mensen mooier maken”, vertelt directeur Michel Struijk.

Verschillende stijlen
Een Nederlands design én Nederlandse techniek. Daar ontbrak het, volgens Struijk, nog aan in het Wallebroek-assortiment. “Met Mi Satori richten we ons op de tweeverdieners die toe zijn aan hun tweede of derde huis. De Nederlander wil geen protserig design, maar een beslaglijn die opgaat in het interieur. Maar hij wil wél dat alles op elkaar afgestemd is, of het nou om meubels, raampartijen of voor- en binnendeuren gaat. En dát was er nog niet op de markt. Die behoefte vullen we in met Mi Satori.”
Het merk mikt op de renovatiemarkt. Daarom sluiten de vijf stijlen naadloos aan op de bouwperiode van eind 1800 tot de vijftiger jaren: Art Nouveau, Art Deco, Authentic, Bauhaus-Style en Mondéal vormen de basis, maar op een zodanige wijze dat alle producten prima te combineren zijn. Struijk: “We zijn groot in messing sierbeslag. Daarmee creëer je zowel vriendelijke als strakke vormen. Je kunt alles met het materiaal. Een fijne bijkomstigheid is dat je het in veel kleuren kunt uitvoeren. Mi Satori kent standaard veertien kleuren, maar speciale wensen kunnen we inwilligen.”

Toegevoegde waarde uitdragen
Via een speciaal dealernetwerk zet Wallebroek het jonge merk in de markt. De paarse verpakking is een belangrijk herkenningspunt. Ook kijkt de leverancier heel goed naar de regio. “Natuurlijk,” legt Struijk uit, “wij maken een selectie waarvan wij denken dat de klant erin gelooft. De klant in Amsterdam is immers anders dan die in Arnhem. Wij promoten geen voorraad bij de dealer, maar wij kijken naar de inspanning die de dealer voor ons merk doet. Omzet is mooi, maar ons product uitdragen vinden wij belangrijker. Dan trek je vanzelf klanten. Wij kunnen onze standaardproducten binnen 24 uur uitleveren. Voor maatwerk spreken we een goede levertijd af.”
Struijk onderstreept het belang van het zien, voelen en beleven van de producten en benadrukt nogmaals dat je met Mi Satori het hele huis kunt aankleden. “Dat leeft nog niet zo bij architecten en aannemers, maar we willen die toegevoegde waarde uitdragen, zodat het ook opgepakt wordt. We hebben groot ingezet op het SKG-keurmerk en komen met technische noviteiten voor zowel raam als deur met meerwaarde voor de dealer. Ook zorgen we de komende tijd, naast eenduidige verpakkingen, voor EAN-codering en labelling. Gemak voor de klant, zonder dat we in deze lastige tijden prijsverhogingen gaan doorvoeren. Overigens, dat we ons focussen op Mi Satori betekent niet dat we onze meermerkenstrategie overboord gooien: Mi Satori is ons hoofdmerk, maar we blijven ook met passie en plezier aan onze overige merken bouwen.”

Deel dit bericht

Reacties

Er zijn nog geen reacties.

Plaats een reactie

Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.

Word abonnee

  • Ontvang iedere editie van Vakblad MIX
  • Ontvang onze email-nieuwsbrief
  • Toegang tot álle content op MIXonline.nl
  • Inclusief marktcijfers en artikel-archief
  • Geef 3 collega's een login cadeau
  • Een openbaar persoonlijk profiel
  • Je persoonlijke nieuwsoverzicht in MijnMIX
  • Reageren op artikelen
Word abonnee