GfK bekroonde Hornbach als hoogst gewaardeerde doe-het-zelf retailer door consumenten.
Volgens de consument weet Hornbach zich met name te onderscheiden op de uitgebreidheid van het assortiment, de aanwezigheid van artikelen en de prijs van artikelen.
Michel van Slingerland van Hornbach nam de prijs in ontvangst tijdens de DIY-Lunch op het congres What' s Going On in Retailing.
De top 3
1. Hornbach
2. Gamma
3. Praxis
Keuzecriteria
De consument geeft aan bij de keuze voor een doe-het-zelf retailer het assortiment het belangrijkste aspect te vinden, gevolgd door de prijs, het personeel en de winkel.
In het voorjaar van 2014 zijn 8 doe-het-zelf retailers beoordeeld op basis van personeel, product, plaats en prijs. De resultaten komen voort uit GfK onderzoek onder ruim 2.300 consumenten.
GfK presenteerde de uitslag als conclusie van een shopperonderzoek tijdens de DIY-Lunch op het congres
What's Going On in Retailing
, gesponsord door Markplaats Zakelijk en MIX.
Rapport
GfK biedt het waarderingsrapport doe-het-zelf 2014 aan tegen de aantrekkelijke prijs van €3.250. Indien u geïnteresseerd bent in het rapport of in gesprek wilt komen met GfK, neem dan contact op met Jonneke Heins-Mouwen (
Jonneke.Heins@gfk.com
).
Er zijn nog geen reacties.
Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.
Hoogstraat 110
Postbus 11
5258 ZG Berlicum
Telefoon: +31 (0) 73 503 43 47
E-mail: redactie@mixpress.nl