Hopmans erkent het belang van zijn organisatie binnen het geheel, maar ontkent een dominante stem in het kapittel te hebben. “Nee, het voordeel van de franchiseorganisatie is dat iedereen moet meedenken op het gebied waarop hij iets te bieden heeft . En die kennis delen we met elkaar. Natuurlijk, wij hebben een groot belang, we hebben een mening en we hebben open lijnen, maar we hebben weinig formeel stemrecht. Het is echter belangrijk dat Reeuwijk (VNB, red.)
en Leusden (Intergamma, red.) elkaar goed weten te vinden en elkaar goed begrijpen. De rollen zijn gewoon goed verdeeld.
Intergamma is verantwoordelijk voor de formule, de inkoop, de logistiek en de communicatie en daar moet je niet doorheen fietsen. Het spreekt voor zich dat de uitvoering van de taken aansluit op de noden van de winkelvloer. En dan moeten wij samen kijken of we dan kunnen uitvoeren wat we
beloven. We hebben een hele goede relatie.”
Hopmans constateert dat er winkels in onze branche hun deuren sluiten. Sterker nog, het einde is voorlopig nog niet in zicht. Hij ziet echter wel voldoende mogelijkheden voor zijn winkels. “We hebben een mooi netwerk. Binnen vijf tot tien minuten sta je in een bouwmarkt van ons. Als je overweegt om aanpalende diensten in je winkel op te nemen, komen winkels van 4.000 à 5.000 m2 in aanmerking.
Er zijn voldoende retailers te vinden die blij zijn met een bouwmarkt. Denk aan automaterialenzaken, aanbieders van mobiele telefoons, diervoeding. Partijen gaan elkaar steeds meer opzoeken. Dat wordt de trend.”
Het volledige artikel is te lezen in MIX 2014-1.
Er zijn nog geen reacties.
Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.
Hoogstraat 110
Postbus 11
5258 ZG Berlicum
Telefoon: +31 (0) 73 503 43 47
E-mail: redactie@mixpress.nl