Unieke producten voor de Nederlandse markt

Unieke producten voor de Nederlandse markt

Velleman is in België een grote naam. Het bedrijf bestaat 47 jaar en verdeelt wereldwijd meer dan 18.000 producten. “Van de ervaring die we hebben opgedaan in onze rijke geschiedenis kunnen Nederlandse DHZ-ondernemers en -ketens profiteren.”

“Met onze merken Perel en Toolland bieden we een breed, diep en onderscheidend assortiment aan, naast de tientallen A-merken die we distribueren. Wanneer we putten uit onze EU-verkoop­cijfers, dan zien we voor deze producten ook enorme kansen voor de Nederlandse markt”, zegt Dave van de Vorst. Hij is Sales Representative voor Nederland. “Die breedte werkt soms ook in je nadeel op het moment dat we Velleman helder willen profileren. Als je echt een goed beeld van ons aanbod wilt krijgen, dan zou je onze website eens moeten bezoeken.”

“Onze kwaliteitsproducten spreken zowel doe-het-zelvers als professionals aan. We vertegenwoordigen bijvoorbeeld Collomix, Wiha, Jokari en zijn distributeur van o.a. Stanley kabelhaspels, dompelpompen en heaters. We exporteren naar 84 landen, dus de aantallen zijn bij ons serieus. Dat vertaalt zich naar inkoopvoordeel door lage prijzen en naar een goede marge voor de handel.” Hiervoor beschikt Velleman over een magazijn van 15.000m2, showrooms van de verschillende divisies en eigen wereldwijde aankoop- en verkoopkantoren.

De merken Perel en Toolland
“Met onze merken Perel en Toolland bedienen we de DHZ-, tuin-, bouw- en ijzerwaren-sector. Het aanbod van Perel loopt uiteen van ventilatoren tot LED-verlichting en van brievenbussen tot gereedschapskoffers. Daarnaast bieden we onderscheidende producten voor de Nederlandse markt, zoals een bijzondere oplaadbare LED-werklamp die inklapbaar is. De overeenkomst? Het zijn prima producten met goede prijs-kwaliteitverhouding.”
Het merk Toolland is gericht op gereedschappen, zowel voor de tuin als in de werkplaats. “Vooral voor doe-het-zelvers. Bovendien zijn de producten van beide merken geschikt voor private label, waarbij we ook kunnen sourcen. We combineren een unieke prijs-kwaliteitverhouding, hoge vooraden met perfecte service.”

Blaupunkt: nog steeds hoge bekendheid
Velleman is sinds kort licentiehouder van Blaupunkt, ze verkopen een range aan producten van dit merk exclusief. Volgens Van de Vorst heeft Blaupunkt nog altijd een grote naamsbekendheid. “We hebben marktonderzoek gedaan en daaruit bleek dat bij zowel jong als oud het merk opvallend goed bekend was. Vanaf maart gaan we Blaupunkt insectkillers op de markt brengen die werken met UV-LED en insect uitdroging. Reguliere modellen en modellen die geschikt zijn voor grote oppervlakten, zoals voor terrassen.” Het Blaupunkt-assortiment wordt later uitgebreid met tv-steunen en ultrasoon cleaners.

Fullservice ondersteuning
Velleman biedt zijn klanten een efficiënte geautomatiseerde logistieke service, knowhow en diensten na verkoop. Het bedrijf beschikt over een breed scala ‘in huis’-afdelingen en expertises, zoals een eigen reparatie-afdeling, marketing met 3D-fotografie, private labeling en een IT-afdeling met ondersteuning voor e-commerce. “We hebben een volledig geautomatiseerd magazijn en bieden logistieke services zoals dropshipments in Europa aan. Vandaag besteld is morgen in huis. Met ons klantenportal hebben onze klanten zicht op alle lopende zaken en info die men nodig heeft. Hiermee ontlasten en ondersteunen we onze klanten en kunnen ze zich richten op zaken die voor hun belangrijker zijn namelijk verkopen. Onze inkopers geven producttrainingen en we hebben ook een adviesfunctie, waarbij we met (eindklanten) meedenken bij verlichtingsvraagstukken en domotica. Ons doel is altijd om een partnership voor de langere termijn aan te gaan.” 

Velleman startte in 1972 als familiebedrijf met het aanbieden van elektronica-kits. Daarna volgden consumentenelektronica en werd de eerste zelf te monteren 3D-printer geïntroduceerd. In 2004 werd het merk Perel overgenomen en in 2014 volgde Toolland. Sinds 2011 is het familiebedrijf De Eik nv grootaandeelhouder van Velleman.

Deel dit bericht

Reacties

Er zijn nog geen reacties.

Plaats een reactie

Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.

Word abonnee

  • Ontvang iedere editie van Vakblad MIX
  • Ontvang onze email-nieuwsbrief
  • Toegang tot álle content op MIXonline.nl
  • Inclusief marktcijfers en artikel-archief
  • Geef 3 collega's een login cadeau
  • Een openbaar persoonlijk profiel
  • Je persoonlijke nieuwsoverzicht in MijnMIX
  • Reageren op artikelen
Word abonnee