Hierdoor kunnen retailers succesvolle e-commerceactiviteiten ontplooien, aldus GS1. “Consumenten maken tijdens het koopproces naast de winkel ook steeds vaker gebruik van onlinekanalen om zich te oriënteren en tot een aankoopbeslissing te komen. Daarbij willen we meer productinformatie en daarom moeten bouwmarkten deze informatie ook online beschikbaar maken.”
Intergamma heeft volgens GS1 in april 2013 per brief aan leveranciers gevraagd meer artikelgegevens van een product aan te leveren.
Over de uitwisseling van logistieke gegevens (artikelgegevens, lengte, breedte en hoogte) zijn tussen retailers en leveranciers al afspraken gemaakt. Vanaf 2014 worden naast deze artikelinformatie, afhankelijk van de productgroep van de leverancier, extra productkenmerken gevraagd ten behoeve van e-commerce.
Er zijn nog geen reacties.
Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.
Hoogstraat 110
Postbus 11
5258 ZG Berlicum
Telefoon: +31 (0) 73 503 43 47
E-mail: redactie@mixpress.nl