In 2008 werden Beamix overgenomen door Saint-Gobain. Meerdere merken kwamen hierdoor samen en dit heeft geleid tot een rebranding van de Metzger-producten naar Weber in 2012. Een nieuwe productgroep ‘waterdichting’ is hierbij aan het Weber-assortiment toegevoegd. Het resultaat: een uitgebalanceerd assortiment met unieke aanvullingen in elke productgroep en specifiek voor tegellijmen.
Marktleider
Weber is al langer wereldwijd marktleider in tegellijmen. Nu is het tijd om ook de Nederlandse markt te veroveren, vindt productmanager Udo Snijer van Weber. “Onze eigen R&D-afdeling kent de wensen van de Nederlandse klant en dit, aangevuld met de internationale kennis van onze Weber-collega’s, zorgt ervoor dat we innovatieve tegelproducten ontwikkelen. Dit biedt veel voordelen voor de tegelzetters in Nederland.”
Hoewel onderdeel van een internationale organisatie, communiceert Weber eenduidig en in de Nederlandse taal, stelt Snijer. “Het is financieel aantrekkelijk om één universele verpakking te nemen
met daarop vijf of zes verschillende talen, maar we hebben gestreden voor een Nederlandse verpakking met Nederlandse tekst en uitleg. Duidelijkheid is alles.”
Selectie
Wat kan Weber toevoegen aan het huidige tegellijmaanbod in de Nederlandse bouwmaterialengroothandel? “Veel”, stelt channelmanager Peter Sonntag. “Andere fabrikanten hebben een enorm uitgebreid assortiment, met voor iedere toepassing een andere lijm. Wij kiezen ervoor om alle lijmklussen af te dekken met een select aantal producten.” De ‘Weber.col project’ is zo’n voorbeeld. Sonntag somt op: “Vloer, wand, keramisch, natuursteen… Deze C2-TE-tegellijm is breed inzetbaar tegen een zeer concurrerende prijs.”
Ook de ‘Weber.col LC 220’ kenmerkt zich door specifieke eigenschappen, weet Snijer. “Het was de eerste witte, stofarme lichtgewicht tegellijm in de markt en deze hebben we nu uitgebreid met een
grijze variant.” Tegelzetters hebben de Weber.col LC 220 met gejuich ontvangen, stelt Snijer. “De zakken zijn geen 25, maar slechts 15 kilo zwaar voor eenzelfde aantal vierkante meters. Dat scheelt dus behoorlijk wat sjouwwerk. Bovendien is hij zeer prettig verwerkbaar.”
Unieke innovaties
Het assortiment tegellijmen van Weber staat bol van de noviteiten en unieke innovaties. Sonntag haalt er nog een paar aan. “De ‘Weber.color briljant’ is een 2-componentenvoeg op epoxybasis.
Vuil- en schimmelwerend, binnen en buiten en bijzonder makkelijk en vriendelijk aan te brengen. In maar liefst vier kleuren beschikbaar. En voor vochtige, gladde tegels hebben we de ‘Weber.sys grip’: een antislipmiddel voor vochtige, gladde keramische tegelvloeren. Hij trekt in de poriën van de tegel en blijft dus onder de oppervlakte, waardoor hij niet zichtbaar is en er geen ribbels ontstaan. Bij aanraking met vocht komt ‘Weber-sys grip’ omhoog en wordt de tegel stroef. Uitglijden is bijna onmogelijk.” Een beproefd concept, weet Snijer. “In lobby’s van hotels, frisdrankfabrieken en ook in onze entree van het hoofdkantoor is het toegepast. Bij alle locaties is het slipgevaar ontzettend afgenomen.”
Verder helpen
Service en ondersteuning van de handel zijn Weber niet vreemd. Ook de introductie van de tegellijmen wordt door de Eindhovense mortel- en lijmfabrikant in goede banen geleid. Sonntag: “We zorgen voor POS-materiaal op de winkelvloer en stellen verticale en horizontale schapborden beschikbaar. We overladen de handel niet zomaar met producten, maar zijn actief in spacemanagement en denken mee in het schappenplan. Voor verwerkers hebben we natuurlijk onze helpdesk, maar ook een Weber-App en de Weber Gids ontworpen. Vol tips, productinformatie en advies. Bovendien bieden we praktijkgerichte trainingen aan in ons opleidingscentrum, de Weber Beamix Academy, of desgewenst op locatie.”
Kijk hier voor meer informatie over de Weber-app voor Android en voor de Iphone.
Er zijn nog geen reacties.
Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.
Hoogstraat 110
Postbus 11
5258 ZG Berlicum
Telefoon: +31 (0) 73 503 43 47
E-mail: redactie@mixpress.nl