Bostik biedt duurzaamheid en kwaliteit

Bostik biedt duurzaamheid en kwaliteit

Bostik is een wereldwijde speler die gespecialiseerd is in smart adhesives. Ze maakt deel uit van de Franse chemiereus Arkema. Eind 2016 kocht Arkema Den Braven, bekend van hun vooruitstrevende afdichtingsmiddelen en kitten. Sinds dit jaar zijn beide bedrijven commercieel samengevoegd onder het motto ‘Let’s combine chemistry’. Bostik introduceert nu een nieuwe lijn lijmen en kitten. Innovatief, en vooral erg duurzaam.

Door de samenvoeging werd Bostik marktleider lijmen en kitten in de Benelux. Ruud Schrama is Market Development Manager bij Bostik en legt uit: “De voordelen voor de klanten? De beschikking over het meest complete assortiment aan lijmen en kitten en oplossingen op het gebied van wand-, vloer- en tegeltechniek. Alles onder één dak.”

Bostik Premium Aware: duurzaamheid en kwaliteit
“Op het gebied van duurzaamheid zien we grote ontwikkelingen in de markt. In onze plannen is dit de rode draad. Het is geen marketing-aangelegenheid, maar een bewustwording in de hele keten”, zegt MarCom Manager Simone Thur. “Denk aan het klimaatakkoord en het feit dat alle huizen straks zero-emissie moeten zijn. Onze klanten hebben behoefte aan duurzaamheid en consumenten gaan zich hierin steeds meer verdiepen en steeds actiever naar vragen. Het gaat daarbij om zorg voor de toekomst. Daarom komen we met een nieuwe lijn onder de naam Bostik Premium Aware. Daarbij staat Premium voor innovatie met enkel de allerbeste kwaliteiten, een lange levensduur en een perfecte oplossing voor alle toepassingen. Aware staat logischerwijs voor duurzaamheid en bewustzijn. De producten zijn vriendelijk voor milieu en gebruiker.”

Schrama vult aan: “Het zijn de best beschikbare kwaliteiten en de producten zijn breed inzetbaar. Doordat ze de hoogste emissie-certificeringen hebben, zoals EC1 plus, A+ en/of M1, zijn ze geschikt voor LEED en BREEAM projecten. We gaan een smalle, duurzame range aanbieden die voorzien is van ecologische certificering.   
Ofwel: het minst schadelijk voor milieu, de verwerkers en de uiteindelijke gebruikers van een pand.” Bostik zet daarbij ook in op de utiliteitsbouw. “Daar heb je te maken met de hoogste eisen.”
 
Het meest complete assortiment lijmen en kitten

Bostik heeft haar merken opgebouwd volgens het ‘good, better, best’ principe. “We bieden een one-stop-shop met een breed scala aan producten en oplossingen, waarbij onze bestaande merken en producten uiteraard volop verkrijgbaar blijven. Ze vullen elkaar perfect aan, zowel in de breedte als in de diepte”, verduidelijkt Schrama. Het merk Bostik heeft daarbij duurzaamheid en innovatie als belangrijkste USP’s, gekoppeld aan een brede distributie. “De Premium Aware lijn bevat standaard technologieën, zoals siliconenkit, echter zijn deze in dit geval 100% onversneden, harden ze neutraal uit en zijn ze vrij van oplosmiddelen. Zo krijg je bijvoorbeeld geen vlekken op natuursteen.”

Bostik Premium Aware Producten
•    A990 PREMIUM ACRYLIC: hoogwaardige ftalaat-, MEG- en APEO-vrije acrylaatkit
•    A750 EXTERIOR ACRYCLIC: hoogwaardige, snel regenbestendige acrylaatkit
•    A975 PREMIUM PAINTABLE: unieke overschilderbare acrylaatkit
•    H980 HIGH TACK PREMIUM: constructie- en montagelijm met zeer hoge aanvangskleefkracht zonder kans op vlekvorming
•    H750 SEAL ’N’ BOND PREMIUM: hoogwaardige hybride kit en lijm zonder kans op vlekvorming
•    H995 PREMIUM ALL-ROUND: hoogwaardige allround hybride kit
•    S960 SILICONE NON STAINING: hoogwaardige allround siliconenkit met lage modulus
•    P935 FOAM ’N’FILL PREMIUM FLEX PRO: professioneel flexibel, thermisch en akoestisch isolerend polyurethaan schuim

360 graden promotie
‘Klaar voor de toekomst’, dat is het thema van een uitgebreide campagne. Thur: “Denk daarbij aan in-store, zoals schappenplannen, koofborden en narrowcasting. Maar ook advertenties, een aparte website en inzet van social media. We staan op de trailers van de nieuwe trucks van onze transporteur DGL (De Graaf Logistics). Die trucks rijden uiteraard op biodiesel. Want duurzaamheid… is een bewustwording in de hele keten.”  

Bostik, Den Bosch, 0031 (0)73 62 44 310, infonl@bostik.com, www.bostik.com

Deel dit bericht

Reacties

Er zijn nog geen reacties.

Plaats een reactie

Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.

Word abonnee

  • Ontvang iedere editie van Vakblad MIX
  • Ontvang onze email-nieuwsbrief
  • Toegang tot álle content op MIXonline.nl
  • Inclusief marktcijfers en artikel-archief
  • Geef 3 collega's een login cadeau
  • Een openbaar persoonlijk profiel
  • Je persoonlijke nieuwsoverzicht in MijnMIX
  • Reageren op artikelen
Word abonnee