gfk(2).jpg

Groeicijfers 2020 op een rijtje

Met de aanhoudende groei in de bouwmarkten, is het interessant om de plussen van de afgelopen maanden eens op een rijtje te zetten.

De omzetten in de bouwmarkten blijven op een stabiel hoog niveau, aldus GfK's DIY Recap.

In de eerste 10 maanden bedroeg de cumulatieve omzet € 3,463 mrd tegenover € 2,796 mrd in de eerste 10 maanden van 2019.

Verdeeld over de maanden ziet die groei er uit als volgt:

Maand (GfK DIY Recap) Groei-%
Januari +5%
Februari +8,3%
Maart +29,3%
April +35,5%
Mei +39,1%
Juni +28,5%
Juli +21,4%
Augustus +15,8%
September +20,4%
Oktober +26,1%
Januari t/m oktober +23,9%

MIX-abonnee's kunnen een complete excel van GfK's DIY Recap downloaden in de rubriek Marktcijfers.

GfK’s DIY Recap
Wat moet je weten als je naar deze cijfers kijkt? Op basis van de kassa-aanslag vormt zich een hard cijfer van het totaal aan omzet; GfK rapporteert consumentenwaarde incl. B.T.W. Het DHZ-universum van de GfK-rapportage omvat de bouwmarkten Bauhaus, Formido (t/m 2019), Gamma, Hornbach, Hubo, Karwei, Kluswijs, Multimate en Praxis.
De grote variëteit van producten in de DHZ-retail is op een inzichtelijke manier gegroepeerd in een 7-tal hoofdgroepen en een restgroep. Voor absolute cijfers en diepere inzichten op basis van de retailtracking, ook in uw productgroep, verwijzen we naar GfK. Zie http://www.gfk.com/nl/

Deel dit bericht

Reacties

Er zijn nog geen reacties.

Plaats een reactie

Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.

Word abonnee

  • Ontvang iedere editie van Vakblad MIX
  • Ontvang onze email-nieuwsbrief
  • Toegang tot álle content op MIXonline.nl
  • Inclusief marktcijfers en artikel-archief
  • Geef 3 collega's een login cadeau
  • Een openbaar persoonlijk profiel
  • Je persoonlijke nieuwsoverzicht in MijnMIX
  • Reageren op artikelen
Word abonnee