Met de aanhoudende groei in de bouwmarkten, is het interessant om de plussen van de afgelopen maanden eens op een rijtje te zetten.
De omzetten in de bouwmarkten blijven op een stabiel hoog niveau, aldus GfK's DIY Recap.
In de eerste 10 maanden bedroeg de cumulatieve omzet € 3,463 mrd tegenover € 2,796 mrd in de eerste 10 maanden van 2019.
Verdeeld over de maanden ziet die groei er uit als volgt:
Maand (GfK DIY Recap) | Groei-% |
Januari | +5% |
Februari | +8,3% |
Maart | +29,3% |
April | +35,5% |
Mei | +39,1% |
Juni | +28,5% |
Juli | +21,4% |
Augustus | +15,8% |
September | +20,4% |
Oktober | +26,1% |
Januari t/m oktober | +23,9% |
MIX-abonnee's kunnen een complete excel van GfK's DIY Recap downloaden in de rubriek Marktcijfers.
GfK’s DIY Recap
Wat moet je weten als je naar deze cijfers kijkt? Op basis van de kassa-aanslag vormt zich een hard cijfer van het totaal aan omzet; GfK rapporteert consumentenwaarde incl. B.T.W. Het DHZ-universum van de GfK-rapportage omvat de bouwmarkten Bauhaus, Formido (t/m 2019), Gamma, Hornbach, Hubo, Karwei, Kluswijs, Multimate en Praxis.
De grote variëteit van producten in de DHZ-retail is op een inzichtelijke manier gegroepeerd in een 7-tal hoofdgroepen en een restgroep. Voor absolute cijfers en diepere inzichten op basis van de retailtracking, ook in uw productgroep, verwijzen we naar GfK. Zie http://www.gfk.com/nl/
Er zijn nog geen reacties.
Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.
Hoogstraat 110
Postbus 11
5258 ZG Berlicum
Telefoon: +31 (0) 73 503 43 47
E-mail: redactie@mixpress.nl