gfk(2).jpg

Eerste kwartaal groeit, ook ten opzichte van 2020

GfK's DIY Recap laat dik 40% omzetgroei voor bouwmarkten zien in maart. Nogal wiedes eigenlijk. In maart 2021 waren de winkels namelijk in lockdown. Maar zelfs vergeleken met 2020 groeide de bouwmarkt-omzet lichtjes.

De totale omzet over het hele eerste kwartaal van 2022 kwam uit op € 861 mln, afgezet tegen € 510 mln in 2021.

In 2020 noteerden we een omzet van € 852 mln, vergeleken daarmee hebben we nu nog altijd een stijging in het eerste kwartaal van +1% (+69% vergeleken met 2021).

Het voortschrijdende jaar van april 2021 tot en met maart 2022 laat verschillen zien tussen de categorieën die GfK meet. Constructieve groepen als Bouwchemie en bouwmaterialen groeien met 6%, Electra en Sanitair+Tegels met +7,9% en +8,2%. De grootste groeigroep zijn deuren, kozijnen en hout en plaatmateriaal met +11,5% de grootste groeigroep terwijl Deco (o.a. Verf) met -6% het hardste daalt.

MIX-abonnee's kunnen een complete excel met omzetcijfers uit GfK's DIY Recap downloaden via www.mixonline.nl/marktcijfers

 

Deel dit bericht

Reacties

Er zijn nog geen reacties.

Plaats een reactie

Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.

Word abonnee

  • Ontvang iedere editie van Vakblad MIX
  • Ontvang onze email-nieuwsbrief
  • Toegang tot álle content op MIXonline.nl
  • Inclusief marktcijfers en artikel-archief
  • Geef 3 collega's een login cadeau
  • Een openbaar persoonlijk profiel
  • Je persoonlijke nieuwsoverzicht in MijnMIX
  • Reageren op artikelen
Word abonnee