Is Guy Colleau een ouderwetse vent? Zelf vindt hij van wel, eigenlijk.
In een eerder interview zei Maxeda-CEO Guy Colleau dat hij graag wil concentreren op het winstgevende deel van de business en dat hij niet al zijn geld zal zetten op e-commerce. “Wij runnen 341 winkels en het merendeel van onze mensen werkt in de winkels. Die gaan we niet vergeten, evenmin als onze klanten die iedere dag in onze winkels kopen. Daarom investeren we sterk in onze winkels en in de verbetering van de klantreis instore.
Uiteraard investeren we ook in digitale tools om de klantreis te verbeteren. Maar de laatste jaren was ik eigenlijk best een ‘old-fashioned guy’ die niet zomaar meevoer op de golf van digitalisering. Als mensen zeiden dat winkels gingen verdwijnen en alles digitaal ging worden, heb ik dat nooit zo geloofd. Ik bleef trouw aan de visie om eerst de basics in orde te hebben, en dat zijn de winkels.”
Uiteraard investeerde Praxis ook in digital en is Colleau tevreden met de footprint van die activiteiten. “Tijdens de lockdown was click & collect uiteraard bijna het enige kanaal, maar we zien nu snel de rol van de winkels weer terugkomen, vanwege nabijheid en het menselijke aspect. Nogmaals: wij zijn een store-operator en voor ons zijn alle kanalen belangrijk, maar wel in balans.”
Dit is een fragment van een uitgebreid interview met Maxeda-CEO Guy Colleau in MIX.
Er zijn nog geen reacties.
Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.
Hoogstraat 110
Postbus 11
5258 ZG Berlicum
Telefoon: +31 (0) 73 503 43 47
E-mail: redactie@mixpress.nl