Geheel volgens de nieuwe strategie van Intergamma werken ze bij Karwei aan een positie als omnichannel speciaalzaak voor raamdecoratie.
Dat hoorden we tijdens een presentatie van Intergamma-CEO Joost de Beijer op het Retailtrends Live-event.
Intergamma-directeur Joost de Beijer: "We hebben besloten dat we met Karwei voor één assortiment de speciaalzaak willen zijn, die one-stop-stop. Klanten willen alles op één adres kunnen regelen. In de winkels zie je een breder en dieper assortiment. Op de website zie je niet langer alleen 'product + prijs' bij Raamdecoratie. Daar gaan we klanten inspireren. Vragen we of het voor de woonkamer is, voor de slaapkamer en vertellen we wat voor soort stoffen er zijn. Oftwel, je komt op een soort speciaalzaak-online binnen de Karwei-site."
Karwei's verkoopspecialist geeft ook advies aan huis – als de klant dat wil – en kan de raamdecoratie voor de klant inmeten. "Zo nemen we de stress weg die mensen op dat vlak hebben. Als gratis service en zo zorgen we dat ze de bestelling kunnen gaan plaatsen. Als laatste bieden we ook aan om de raamdecoratie op te hangen en zo de klus compleet te maken."
Die one-stop-shop-speciaalzaak wil Intergamma niet in ieder assortiment worden, zegt De Beijer. Bij Karwei starten ze met Raamdecoratie én met Duurzaamheid. Ook bij Gamma starten ze de one-stop-shop-speciaalzaak-propositie met Duurzaamheid en bovendien met Verf. En vervolgens gaat de retailer langzaam alle assortimentsgroepen langs om te zien waar Gamma of Karwei hun positie kunnen uitbouwen tot die van speciaalzaak.
Zie Zeven uitspraken die Intergamma-directeur Joost de Beijer deed op Retailtrends Live.
Er zijn nog geen reacties.
Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.
Hoogstraat 110
Postbus 11
5258 ZG Berlicum
Telefoon: +31 (0) 73 503 43 47
E-mail: redactie@mixpress.nl