Intergamma_cropped-100-387-343--5-79_0.png

Intergamma opereerde complex en versnipperd

In een uitgebreid interview met MIX was Joost de Beijer openhartig over de situatie bij Intergamma tijdens zijn aantreden als CEO.

Toen De Beijer bij Intergamma begon, keek hij goed waar het bedrijf stond. Dat zei de Intergamma-CEO in een uitgebreid interview met MIX.

Intergamma transformeert naar klantgerichtheid

“Het bedrijf was al in transformatie om meer klantgericht te gaan werken en de samenwerking onderling verder te verbeteren en daar zijn we mee doorgegaan.” Welke samenwerking bedoelt hij dan precies? “De totale samenwerking. Die tussen winkels en het hoofdkantoor, maar ook die tussen de verschillende afdelingen op het hoofdkantoor. Ik zag ook best wel veel complexiteit op het gebied van winkel-ombouwen. We deden de winkelombouw in zijn geheel, dus we introduceerden per winkel steeds een compleet (nieuw) winkelconcept. Maar dat betekent dat je ondertussen wel veel oude formats en heel veel schappenplannen moet blijven onderhouden waardoor het complex wordt.  

Verantwoordelijkheden te diep weggestoken

Verderop in het interview over Intergamma's strategie zegt Joost de Beijer: “Ten eerste waren de formules te diep in de organisatie weggestoken. Beslissingen werden te hoog-over genomen en differentiatie per formule werd pas laat gemaakt, terwijl de formule-identiteit en het onderscheidend vermogen in de nieuwe strategie ontzettend belangrijk zijn. En er was uiteindelijk ook geen eindverantwoordelijkheid voor de formules.” 

Ook bleek alles rondom winkelombouw en schappenplannen te versnipperd georganiseerd binnen Intergamma. Terwijl het in de nieuwe strategie heel belangrijk is om op dat vlak snel te kunnen schakelen. “Er was gekozen voor centralisatie en synergie en dat is goed, want Intergamma blijft een complexe organisatie met drie formules. Daarom wil je zoveel mogelijk synergiën behouden, maar daarbinnen is de formule-identiteit en de commerciële slagkracht wel heel belangrijk.” 

Dit is een fragment uit een uitgebreid interview met Intergamma's CEO Joost de Beijer.

Check wat Intergamma's CEO Joost de Beijer zei over:

Deel dit bericht

Reacties

Er zijn nog geen reacties.

Plaats een reactie

Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.

Word abonnee

  • Ontvang iedere editie van Vakblad MIX
  • Ontvang onze email-nieuwsbrief
  • Toegang tot álle content op MIXonline.nl
  • Inclusief marktcijfers en artikel-archief
  • Geef 3 collega's een login cadeau
  • Een openbaar persoonlijk profiel
  • Je persoonlijke nieuwsoverzicht in MijnMIX
  • Reageren op artikelen
Word abonnee