Mark_Brouwer_Comafin_MIXonline_DSC01894.jpg

Bij Comafin wordt P van Promotie belangrijker

Met alle grote retailers uit de doehetzelf-sector blikte MIX vooruit op 2024. Hoe kijken ze bij Comafin (o.a. Thuisin en Aanhuis.nl) naar dit lopende jaar?

Comafin-directeur Mark Brouwer ziet in 2024 de economie niet beter worden, maar is toch optimistisch. Met name vanuit de goede positie van de Comafin-formules en de aangesloten ondernemers. “Kijk, als er 90 klanten zijn en drie aanbieders kan iedereen daar goed van leven. Maar als er dan ineens nog maar 70 klanten zijn moeten wij ervoor zorgen dat wij nog steeds die 30 klanten of zelfs meer trekken. De P van promotie wordt dus veel belangrijker.” Met promotie bedoelt Brouwer niet ‘aanbiedingen’ zoals de term in bouwmarktland betekent. “Nee, de kortingknop gebruiken we zelden. Wij mikken op de totaalklant, die raam, wand, vloer wil aanpakken, misschien inclusief een maatwerkkast of een traprenovatie. Daar is prijs minder belangrijk. Dan gaat het om 365 dagen per jaar marketing, op allerlei gebieden, in alle lagen van de klantreis.”

Check het complete MIX-artikel-artikel met een review van 2023, een preview op 2024 en diverse ontwikkelingen die de retailers in het verschiet hebben.

Zie ook de previews van

Deel dit bericht

Reacties

Er zijn nog geen reacties.

Plaats een reactie

Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.

Word abonnee

  • Ontvang iedere editie van Vakblad MIX
  • Ontvang onze email-nieuwsbrief
  • Toegang tot álle content op MIXonline.nl
  • Inclusief marktcijfers en artikel-archief
  • Geef 3 collega's een login cadeau
  • Een openbaar persoonlijk profiel
  • Je persoonlijke nieuwsoverzicht in MijnMIX
  • Reageren op artikelen
Word abonnee