Met alle grote retailers uit de doehetzelf-sector blikte MIX vooruit op 2024. Hoe kijken ze bij Comafin (o.a. Thuisin en Aanhuis.nl) naar dit lopende jaar?
Comafin-directeur Mark Brouwer ziet in 2024 de economie niet beter worden, maar is toch optimistisch. Met name vanuit de goede positie van de Comafin-formules en de aangesloten ondernemers. “Kijk, als er 90 klanten zijn en drie aanbieders kan iedereen daar goed van leven. Maar als er dan ineens nog maar 70 klanten zijn moeten wij ervoor zorgen dat wij nog steeds die 30 klanten of zelfs meer trekken. De P van promotie wordt dus veel belangrijker.” Met promotie bedoelt Brouwer niet ‘aanbiedingen’ zoals de term in bouwmarktland betekent. “Nee, de kortingknop gebruiken we zelden. Wij mikken op de totaalklant, die raam, wand, vloer wil aanpakken, misschien inclusief een maatwerkkast of een traprenovatie. Daar is prijs minder belangrijk. Dan gaat het om 365 dagen per jaar marketing, op allerlei gebieden, in alle lagen van de klantreis.”
Zie ook de previews van
Er zijn nog geen reacties.
Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.
Hoogstraat 110
Postbus 11
5258 ZG Berlicum
Telefoon: +31 (0) 73 503 43 47
E-mail: redactie@mixpress.nl