Als het gaat om groter worden, mikt BMN-directeur Jan Willem Dockheer met BMN dan op groter in de bestaande business? Of breder in een one-stop-shop? “Beide”, zegt hij. “Als wij de klant het beste kennen, kunnen we niet enkel spelen in de domeinen waarin we nu spelen.” En hoe diep moet BMN gaan in ijzerwaren?
Dus ook breder dan in het trio van bouwmaterialen, hout en plaat en ijzerwaren en gereedschappen? “Daar kijken we zeker naar. Maar de klant gaat het ons vertellen. Je kunt niet te snel te wild grote stappen naar buiten zetten. Dat is te ingewikkeld en daar moet je niet te creatief in zijn. Dus zoek je naar balans. Een beetje van ‘schoenmaker blijf bij je leest’ en binnen die scope het maximale realiseren.”
Zoals BMN IJzerwaren zich profileert als ijzerwarenspecialist terwijl de klassieke specialisten hun neus een beetje ophalen voor BMN’s specialisme? Is een bepaalde mate van specialisme dan voldoende? “Hele andere segmenten aanspreken is trouwens meer een topic dat ik aan de tafel bij BME zou aanspreken. Niet bij BMN. IJzerwaren naast bouwmaterialen en hout past voor mij meer bij dezelfde richting. Dus wij willen ook de ijzerwarenklant het beste kennen. Wat wil die klant echt? En dat is best lastig. De echte ijzerwarenklant komt namelijk helemaal niet bij ons, want wij zijn daar pas heel klein. Dus wij moeten bovengemiddeld goed naar die klanten luisteren en dan zal iedere dag meer duidelijk worden wat er nodig is. Dan kunnen we klanten beter helpen en zullen we groeien.”
Dit is een fragment uit een uitgebreid interview met BMN-directeur Jan Willem Dockheer.
Lees ook:
Er zijn nog geen reacties.
Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.
Hoogstraat 110
Postbus 11
5258 ZG Berlicum
Telefoon: +31 (0) 73 503 43 47
E-mail: redactie@mixpress.nl