In het licht van algemene retailcijfers, zijn die van Action indrukwekkend.
De netto-omzet groeide in het eerste half jaar naar € 6,2 mrd (+ 20,1%), in vergelijking met dezelfde periode in 2023. De like-for-like omzet steeg met 9,0%. De omzetgroei is te danken aan de verkoop van meer producten aan nieuwe en bestaande klanten. Action heeft tot dusver dit jaar meer dan 1.300 producten in prijs verlaagd, naast de prijsverlagingen van 2.500 producten vorig jaar. Action verwelkomde gemiddeld meer dan 17,3 mln klanten per week over de eerste zes maanden in 2.685 winkels in 12 landen. Action voegde in deze periode 119 nieuwe winkels toe en ligt op koers om dit jaar 330 nieuwe winkels te openen.
Action versterkt zijn formule door te investeren in de eigen Actionmerken. Hajir Hajji, CEO: “Onze klanten waarderen de eigen merken enorm vanwege de geweldige prijs-kwaliteitverhouding. We investeren dan ook continu in de kwaliteit en duurzaamheid van deze producten. Zo zijn we gestart met onze prijswinnende zonnebrandproducten Zenova en gaan we door met onze lijn van schoonmaakproducten Spargo en ons duurzaam ingekochte beddengoed en badtextiel Hotel Royal. Klantbeoordelingen, producttesten en klantonderscheidingen illustreren de vooruitgang en impact van onze eigen merken.”
Fabrikanten van DHZ-artikelen vertellen MIX dat Action van bepaalde DHZ-artikelen meer stuks verkoopt dan de hele Nederlandse DHZ-retail bij elkaar.
Ter vergelijking: check DHZ-omzetten volgens GfK of lees over de omzetten van de Nederlandse bouwmarktketens.
Er zijn nog geen reacties.
Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.
Hoogstraat 110
Postbus 11
5258 ZG Berlicum
Telefoon: +31 (0) 73 503 43 47
E-mail: redactie@mixpress.nl