OBI-Mach-Bar_MIXonline_T01_Obi_Mach-Bar_Anlaufstelle

OBI's drie verkoop-richtlijnen

OBI's Mach Bar is niet alleen een service-component op de winkelvloer. Het concept heeft zeker ook een sales-target.

We schreven al eerder over OBI's concept van de Mach Bar.

De balie – centraal op de winkelvloer –  is een service- en infopunt voor klanten maar heeft zeker ook een sales-doelstelling. Daartoe gelden er drie verkoop-richtlijnen.

  1. “Verkoop gaat altijd voor,” luidt de eerste; daarmee wordt bedoeld dat ook een collega die bezig is met vakken vullen of prijsetiketten plakken, aanspreekbaar moet zijn voor klanten.
  2. “Ik verkoop alles wat ik kan,” luidt de tweede leidraad, waarvan het naschrift “wat ik kan” cruciaal is; geen enkele medewerker mag zich overbelast voelen.
  3. “Ik ga mee naar het schap,” heeft al meer iets van een detailhandelsklassieker, maar heeft in letterlijke zin verregaande gevolgen voor de werkdag: de mensen zijn langer onderweg. Deze bezwaren en deels nieuwe eisen staan volgens Obi echter tegenover aanzienlijke voordelen.

Check het complete artikel over OBI's Mach Bar dat MIX overnam van DIYonline.de.

Deel dit bericht

Reacties

Er zijn nog geen reacties.

Plaats een reactie

Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.

Word abonnee

  • Ontvang iedere editie van Vakblad MIX
  • Ontvang onze email-nieuwsbrief
  • Toegang tot álle content op MIXonline.nl
  • Inclusief marktcijfers en artikel-archief
  • Geef 3 collega's een login cadeau
  • Een openbaar persoonlijk profiel
  • Je persoonlijke nieuwsoverzicht in MijnMIX
  • Reageren op artikelen
Word abonnee