De Britse DHZ-retailer B&Q start een marktplaats, een platform waar klussers niet alleen B&Q-producten kunnen kopen, maar ook producten van derden.
Het platform-principe biedt een win-win-situatie volgens B&Q-topman Graham Bell.
Arjan van Oosterhout schreef onlangs een MIX-artikel over de kansen voor platforms in DHZ-retail.
Praxis-moeder Maxeda gaf eerder aan meer uit Marktplaces te willen halen. Maar in Arjans artikel toonde Harmen Lewin, Maxeda's director digital, zich niet zo enthousiast: “We hebben wel over eigen een marketplace nagedacht”, erkent hij, “maar je gaat daarmee hoe dan ook concurreren met je winkelbedrijf. Daar komt het gros van onze omzet vandaan. Waarom zou je dat op het spel zetten met een marketplace? Onze webshop is zeker heel belangrijk, maar het is nu nog primair een startpunt voor consumenten die uiteindelijk onze winkels bezoeken. Door corona zijn mensen meer online gaan kopen, natuurlijk, maar na de lockdown hebben we gezien dat mensen graag weer naar ons toekomen als dat kan.”
Bij Intergamma zwijgen ze in alle talen over Marketplace-ideeën, terwijl ze daar toch Anouk Beeren aan boord hebben die veel ervaring met dat principe heeft.
Er zijn nog geen reacties.
Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.
Hoogstraat 110
Postbus 11
5258 ZG Berlicum
Telefoon: +31 (0) 73 503 43 47
E-mail: redactie@mixpress.nl